zaterdag 26 februari 2011

Dag 2, Miss Liberty uit de verte.

Natuurlijk is Mauro om 1 uur wakker, dan staat thuis de wekker immers op de 7! We rekken het en doezelen wat, kijken TV, hij speelt met de iPad en de DS en zo komen we de tijd tot 7 uur wel door. Dan staan we toch echt op!

We gaan ontbijten bij Pax.


Mauro kiest een lekker warm stokbrood met ham en kaas en ik ga voor de pancakes, zo kunnen we eventueel ook nog ruilen. Hij eet inderdaad een pancake maar wel zonder malle syrup, dat is toch niet hetzelfde als Hollandse stroop.

Na het ontbijt gaan we op de hop on hop off bus van Greys richting Battery Park, het duurt nog wel 10 minuten voordat de bus vertrekt en is erg fris bovenin de bus, de stoeltjes zijn nog zo koud! Als we eenmaal onderweg zijn schijnt het zonnetje lekker dus wordt het snel aangenamer... Zo aangenaam dat Mauro het meeste van de route mist omdat hij in slaap valt.

Geeft op zich niks maar mij duurt die rit veel te lang want zo zijn we bijna een uur onderweg naar het zuidpuntje van Manhattan. Ik ben duidelijk meer van de metro! Eenmaal uitgestapt lopen we door Battery Park naar de boot om te kijken hoe het daar is. We zien de lange rij bij de boot en Mauro wil er niet op... Ergens kan ik me dat wel voorstellen als ik die wachtrij zie en voel hoe fris het is.


We kijken wel even bij de mensen die een standbeeld uitbeelden en lopen dan rustig weer naar de bus die nu een andere route terugneemt. Wel leuk om dit nu bovengronds te zien, het geeft toch weer een leuke indruk van de stad, we komen ook door Chinatown en langs het UN gebouw, daar ben ik 10 jaar geleden al in geweest..

Next stop Rockefeller Center. De ijsmeester veegt net zijn laatste rondje op de ijsbaan en we spotten de Lego Store aan de overkant (was die er vorig jaar ook al?). Daarna doen we de Nintendo World, wat een leuke winkel. Ik wil wat voor mijn grote Mario en Yoshi fan meenemen maar kan niks leuks in zijn maat vinden...Jammer!



Ik heb wel zin in koffie maar Mauro heeft duidelijk andere plannen. Hij vindt dat hij nu lang genoeg gewacht heeft op zijn favoriete winkel en daar is het NU tijd voor. Ach we zijn er inderdaad vlakbij dus op naar de Build-a-bear!

Hij leeft zich uit, bekijkt eerst alles van de 2 verdiepingen maar heeft al een beer uitgezocht die hij het liefst ZOU willen. Dan ziet hij een Spaanse outfit die het meest lijkt op Zorro en een super dino pak dat een Zorro look à like masker heeft... Hij telt zijn geld en doet zijn aankopen, geweldig dat hij er nog zoveel plezier in heeft!



Nu heeft hij natuurlijk eigenlijk ook geen zin meer in de lunch maar wil hij naar het hotel om te spelen met de beer. Ik krijg hem nog net zover dat we wat drinken meenemen van de Starbucks die naast het hotel ligt (ideaal!).
Dan blijven we 20 minuutjes boven en dan is het kwart voor 1 en echt lunchtijd. We parkeren onszelf om de hoek bij de Mac op Times Square, echt mazzel met een tafeltje aan het raam!

Na de lunch is het tijd voor de Toys r Us. Hij wil niet in het reuzenrad (hoogtevrees), jammer ik had me er net zo op verheugd ;). We blijven op Times Square, doen nog de Disney Store en kopen nog meer bij de M&Ms world. Toch maar goed dat ik de grote koffer bij me heb haha! Score voor mezelf tot nu toe? 1!
shirt!



Goed, het is dus wel veel shoppen geworden maar dat wisten we van te voren.

Tegen de avond stort meneer in dus we halen na de M&M snel een pizza op bij Sbarro en eten die op de hotelkamer. Tegen half 8 is hij in dromenland en vermaakik me nog een poosje met een documentaire over Mc Donalds op TV en mijn e-book. het zal wel weer een kort nachtje worden!

Geen opmerkingen: