donderdag 24 februari 2011

Dag 1, vliegen met de blauwe zwaan

Inmiddels staat er boven aan mijn iPad, 01:36 uur en ligt een kind naast mij in zijn bed al tevreden met zijn oogjes dicht in NYC!

Vanmorgen om 10 uur stond opa klaar om ons naar Schiphol te brengen, 1 koffer en een trolley waren snel ingeladen en zo stonden we om kwart voor 11 al bij de balie. Inchecken hadden we thuis al gedaan, en met het 'vierkantje' op de iPhone (boarding pass) waren we ook snel onze koffer kwijt en door de douane. In deze hoek van Schiphol zit natuurlijk de Mac dus ik koffie met donut en Mauro begon aan zijn eerste Happy Meal van de vakantie...ik heb zo'n vermoeden dat dat niet de laatste is!

Nog even een boekje gekocht voor in het vliegtuig en wat winkeltjes bekeken en dan begint het lange wachten. Rond half 1 gaat de security check al open dus dat gaat snel.... Helaas doen we die route 2x omdat Mauro toch nog een keer moest plassen.. Gelukkig hoefden we niet opnieuw in de rij te staan maar alles moest wel 2x door de scan, inclusief wij zelf!

Dan door naar rij 40A en B waar we worden 'ingesloten' door een lawyer uit NY maar oorspronkelijk uit New Zealand...op vakantie geweest in Belgiƫ en Luxemburg.


Ze was in het vliegtuig druk aan het werk op haar laptop dus voor ons zat er ook niet veel bewegingsvrijheid in! Gelukkig werd het gecompenseerd doordat we iets meer beenruimte hadden (alsof Mauro dat met zijn 1.27 nodig heeft ;) ).

Thuis hadden we al bekeken welke films we konden zien en Mauro was dat Het Geheim er inderdaad op zat, hij heeft dus alleen die film 2x gekeken! Uiteindelijk gaat de tijd toch altijd snel voorbij, nog een ijsje tijdens de film en om 10 voor 4 is het touchdown op JFK. Dan begint natuurlijk de route door de douane...3 kwartier dit keer. Inmiddels was het natuurlijk precies spitstijd, meneer Carmel was er binnen 5 minuten maar dan door Queens naar Manhattan duurde vrij lang...Mauro kon zijn oogjes nu echt niet meer open houden en viel in slaap. Rond half zeven kwamen we bij het hotel aan en hoewel hij eerst had bedacht nog naar de Toys r Us te willen waren de plannen nu gewijzigd... BED!

Ik doe een poging op blogpress om het blog te vullen, nu maar hopen dat die app me niet in de steek laat...Van de week crashte die steeds!

Morgen? Ik denk dat we (voor het eerst) eens de hop on hop off bus willen doen en het vrijheidsbeeld zien. Maar eerst een ontbijtje morfeem, first things first!

Location:Rinse Hofstraweg,Schiphol,Nederland

3 opmerkingen:

Robert-Jan en Yvonne zei

Je eerste verslag al online zelfs ! Je bent weer goed bezig; kijken of dat Blogpress ook wat voor mij is. Ik zit alleen nog met foto's ...

Gelukkig kunnen we je ook goed op Twitter volgen, en jullie vermaken je duidelijk prima daar !

nanny zei

Ja Mauro heeft zijn geheim waargemaakt, de foto van de starbucks
koffie is prima gelukt, veel liefs
en dikke kus, je moeder

bbeurden zei

Have fun in NY. Geweldige stad?
Ik heb mijn laatste vakantie in Lapland ook op de iPad gedaan (met Wordpress). Is toch even wennen, en ook die app crashte regelmatig....